Tuesday, July 19, 2011

MAKANAN YANG BUAT AKU SERABUT NAK KELUAR

Perghh kekenyangan baru lepas makan durian. Pasal pa hah? durian tu raja segala buah. ada sapa-sapa boleh tolong bagitau tak? aku malas nak search Google hahaha. tapi aku rasa sebab duri durian kot. macam mahkota raja duri durian. aku merapu ja. ni aku nak senarai 4 jenis makanan yang buat aku serabut nak ke mana kalau dah makan makanan tu. kalau dah makan tu memang dok rumah ja la kerja aku. malas nak keluar sebab mulut bau gila babeng punya power! kalau keluar pun aku akan minimumkan nak cakap dengan orang. mulut akan dijarang dibuka. serius!



Yang pertama adalah durian! sekarang ni musim durian oooo. siok makan durian. kalau lepas korang makan durian kan. korang nak gosok gigi berapa banyak kali pun. susah nak hilang bau durian. aku rasa sebab bau itu datang dari perut kot. dah macam bau tenaga dalaman durian pulak kekadang. serius power bau durian. 2 batu boleh bau. kalau hampa nak try bau durian kan. try makan durian sampai kenyang gila. pastu pergi tengok wayang. kalau korang tak kena maki. memang korang hensem hahaha!



Hah ni petai faveret aku. kalau buat sambal ni 3 hari 3 malam aku tak makan lauk lain. sambal ni kan boleh tahan lama. tak habeh simpam dalam peti sejuk. pastu esok panaskan. makan lagi hahaha.



Kerdas


Ni kerdas otai. dah naik tunas.


Jering

Kerdas dengan Jering ni pulak bagi aku raja bau segala ulam. bau dia celaka sikit. kalau duduk satu kereta dengan orang makan kerdas dengan jering silap-silap boleh gaduh. Kerdas ni kampung aku panggil genuak atau genuar ( bukan anwar ok!). kerdas ni lagi simpan lama lagi power bau dia. nenek aku suka biar sampai keluar tunas/akar. warna kerdas yang lagi gelap lagi busuk bau. perghh bau mulut kalau makan kerdas ni takyah cakap la. sangat shit! aku tak suka sangat. tak tahan dengan bau mulut sendiri LOL!

Jering pun aku tak suka makan sangat. bau kencing kalau makan kerdas dengan jering ni macam taik jugak. bau tandas lebih kurang dengan bau loji dah kalau rumah ada orang makan 2 ulam ni. yang aku tau perempuan tak elok makan petai, kerdas dan jering ni!

16 comments:

  1. nasib ada point nak kumen..ako hantu deriyan.hahhaha...petai.kerdas,jering.failed.



    p/s:weyh kao tau x aran.ako kena tukar url pulak dah.sumpah shit.huaaa

    ReplyDelete
  2. @hazaika pasal pa pulak? slalu hang ni. serabut2

    ReplyDelete
  3. dl4 keempat2 gambir tu..aku mkn durian ja

    ReplyDelete
  4. Aku mentedarah durian je. Yng lain tak usik. Kau punya bau lagi otai laaa. Durian pastu petai lagi;D

    ReplyDelete
  5. antara semua tu aku makan petai je haha tu pun waktu2 cuti kat kmpg je

    ReplyDelete
  6. busuk tapi sedap...

    petai jeruk pun sodap...

    ReplyDelete
  7. @khairul aku sapu semua tapi tak selalu hahhaa

    @fatin mmg otai hahahaha

    @inche hlovate Ooo kencing wangi tak pastu hahhha

    @kueh bakar pernah makan tapi tak suka sgt. mak gn nenek aku otai makan tu hahahhaha

    ReplyDelete
  8. peh! durian tu kalau makan, kentot lepas tu, sebatu pun boleh bau. haha

    ReplyDelete
  9. @bedpet kentut hang sorang ja kot macam tu hahahhaha

    ReplyDelete
  10. sebabnya, perasan tak durian ialah buah yang terawal masak dibandingkan dengan buah-buahan lain. durian la yang pertama masak. diikuti oleh rambutan, manggis dan buah-buahan lain. yang last masak buah rambai, duku dan seangkatan dengannya. sebab tu durian dipanggil raja segala buah.

    ReplyDelete
  11. @Anon Ooo terima kasih sudi gtau. saya taktau hehehehe

    ReplyDelete
  12. durian je aku boleh masuk. lagi dua tu, erkk~ -.-"

    ReplyDelete
  13. @lavender harum wangi : pisang leh masuk tak wakakakakka

    ReplyDelete
  14. itu konfem boleh. berkhasiat kot, rugi kalau xboleh masuk. kahkahkah,

    ReplyDelete
  15. Kerdas?? 22 thun aq idop xpnah nmpk pn..lol (^-^')

    ReplyDelete
  16. @Cahaya Mata : Hg ni Alien ke??

    ReplyDelete

Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...