Friday, October 21, 2011

SERAM PAGI BUTA

Jam sudah menunjukkan pukul 5.30 pagi. jari-jejari masih tidak berhenti memicit-micit tetikus yang disambungkan ke komputer riba. suasana agak sunyi. lantas membuka lagu secara rawak untuk memecah kesunyian. kedengaran bunyi kucing sedang mengiau seperti hendak memberitahu sesuatu. aku terdiam. ditemani lampu meja untuk aku terus memicit tetikus yang terletak di hadapan aku. tiba-tiba terdengar satu suara yang semakin lama semakin kuat merangsang gegendang telingan aku. jantung seolah-olah terhenti supaya otak dapat fokus mentafsir suara apa kah itu. suara itu berbunyi :


"haa dia mai dah. dia mai dah."


Keadaan menjadi seram sejuk. pikiran entah hilang ke mana. bulu roma sudah menegak merasai kesejukan pagi yang belum cerah. suara siapakah itu? bisikan hati masih tidak pasti. tafsiran otak bercelaru. suara itu semakin kuat dirasai gegendang telinga. langsung aku berazam. memberanikan diri. aku harus kuat. belagak gagah seperti pahlawan yang berjuang di medan perang. terus aku memberanikan diri menoleh belakang!


Nakharun! roommate aku si Mael mengigau lagi rupanya! apa punya spesis ngigau la hang ni. dok kata "dia mai dah. dia mai dah". menatang apa yang mai tak tau. hahaha! serabut aku! Membe aku si Mael ni selalu mengigau. serius tak tipu. tapi kelebihan Mael ni. kita boleh berdialog dengan dia masa dia ngigau. lebih kurang macam ni.


Mael : dia mai dah. dia mai dah! (mengigau)

Aku : haa sapa mai Mael?

Mael : depa tu la!

Aku : Mael. esok nomboq ekoq kuaq macam mana?

Mael : Hais!!! (pastu sambung tidur balik)


Apa macam? membe hampa ada? kakaka! Jangan marah noh Mael. aku gurau ja. tapi hang serius selalu mengigau la. tak percaya hang boleh tanya Zakwan, Kimy atau Acip. aku rasa lepas ni aku nak catit la dialog apa masa hang mengigau. lepas dah kumpul banyak-banyak. pastu aku nak buat buku bertajuk. " Ngigau-ngigauan Mael ". LOL lawak jak Mael! sory noh. peace!



Haaaau. mengantuk dah. nak tidoq dulu kbai!

13 comments:

  1. gahahaha,bukak page dia..nampak mcm abg tough takkan ngigau kot..kehkeh :P

    ReplyDelete
  2. hahahahaha! selalu je dengar mail story2..

    aran, buat buku sy org 1st beli ni ha..

    ReplyDelete
  3. haha..lawak aran... rugi tol no ekor tu...

    ReplyDelete
  4. grrrr...apa da...seb xmerepek tqok2...hahhaa

    ReplyDelete
  5. ceit.. hahaha.adeyy. ingat seram apa la tadi

    ReplyDelete
  6. @Syafiqah kecik hati tak kata saya tough hahaha

    @aisya hahaha ok2

    @Farhan tu la. tok mael tak bgtau nombor apa keluar hahaha

    @unknown hahh??

    @fiezah91 hehehee :)

    ReplyDelete
  7. haha same with my roommates..boleh dikatakan tiap2 malam ngigau

    ReplyDelete
  8. macam macam pesen


    *profile blogger aku masalah. komen tak kuaq. nakharun

    ReplyDelete
  9. @inche hlovate try laaa mintak number hahaha

    ReplyDelete
  10. hahahahahahahahaha. aku memang kuat gelakkan orang yang ngigau ni. cam kakak aku.. pergh. seronok bhai hahah

    ReplyDelete
  11. @Mia ooo ada mintak nombor ekor tak? hahaha

    ReplyDelete
  12. @Nurul Are Inn apa mencarut ni. menci aaa! hahahaha

    ReplyDelete

Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...