Thursday, June 9, 2011

ADIK PEREMPUAN AKU SERABUT

Saja nak kongsi-kongsi cerita aku ni. aku ni ada 4 orang adik beradik semuanya. seorang kakak dan 2 ekor adik perempuan. susah jugak jadi abang ni. penat nak melayan perangai adik-adik perempuan aku ni. masing-masing dah naik kepala. biasa la sekor-sekor dah berumur 19 tahun dan 17 tahun. Kedua-dua tak ada sifat keperempuanan langsung! kasar macam lelaki. aku rasa ni salah bapak aku la. sebab masa dalam kandungan. bapak aku nak sangat anak lelaki. last-last jadi macam tu la. anak perempuan tapi perangai macam lelaki. aduh ! serabut !

Serabut kepala aku bila dapat dua-dua adik perempuan yang kepala batu ni ! degil nak mampuih ! part paling susah bagi abang aku rasa bila adik pandai menjawab atau melawan cakap. nak cakap macam mana lagi kalau diaorang pandai melawan cakap. susah nak bagi nasihat kadang-kadang. geram jugak aku. Tambah pening kalau diaorang dah ada lesen motor atau kereta. lagi serabut! pasal diaorang dua orang la aku selalu jadi mangsa keadaan. bila mak ke bapak marah diaorang sebab diaorang balik lambat. alasan diaorang senang ja. pasal pa dulu abang boleh. abang pun selalu ja balik lambat. abang boleh lepak dengan membe. pasal apa adik tak boleh. rasa macam nak bagi kaki ja kadang-kadang.

Nak cakap macam mana lagi aku dengan 2 ekor tu kalau alasan selalu naik nama aku. Adik aku paling bongsu dah capai tahap kritikal dah. minat motor. tambah satu masalah lagi kalau adik perempuan minat motor! dulu naik bas sekolah kata susah. nak pergi tusyen susah la. dapat sebijik motor kat dia. dapat ja moto. tudia~ dia pomen macam-macam. tambah lampu kat tayar la. tukar bunyi hon la. bunyi macam hon kereta motor dia. serabut oo kalau adik perempuan minat motor. risau kadang-kadang pasal perempuan kan. bawa motor bahaya. tapi adik perempaun aku ni gengster. dah macam lelaki dah perangai. nak heran pa lagi. dulu mintak bapak aku beli Yamaha 125Z atau 125ZR kat dia. adoi serabut !

Yang kelakarnya pasal adik perempuan aku yang minat motor ni. dulu ada sekali orang tua nak belikan dia rantai emas. dia tak nak. dia kata daripada beli rantai emas bagi kat dia. baik tukar absorber motor dia ke. tukar sport rim motor dia ka. boleh migraine layan adik-adik perempuan aku ni. Sabar je la aku dengan perangai adik aku 2 orang tu. korang ingat senang ke ada adik perempuan ni. tapi macam mana pun adik aku jugak. kena cakap dengan penuh lemah lembut baru nak paham sikit. nasib baik aku ni penyabar gak la. kalau tak aku bakor ja dua-dua tu!

Tapi salah aku jugak kadang-kadang. tunjuk teladan tak baik kat adik-adik aku ni. diaorang dengan tak sengaja terikut benda buruk yang aku tunjuk kat diaorang. Kesabaran lah yang paling penting bagi menasihat adik-adik perempuan yang serabut ni. Hadoi susahnya jadi abang ! Kalau boleh pilih. aku nak jadi adik bongsu ja hehehe saja nak kongsi keserabutan aku petang-petang ni.


Everyday i feel stress because of my sisters !!!

18 comments:

  1. haha.mesti abg sy pun turut serabut mcm awak kan encik serabut.Hehe

    ReplyDelete
  2. lek la bro.. lu stresskan pulak akak lu.. hhaha

    ReplyDelete
  3. lek la bro.. lu stresskan pulak akak lu.. hhaha

    ReplyDelete
  4. agak2 abg sya serabut tak macam Inche Serabut ni bila dok melayan kerenah sya ni erk

    ReplyDelete
  5. Semua yg ada adik memg akan stress~~ !
    Harap maklum.. hahaha ;D

    ReplyDelete
  6. haha. sabo2. layankan aje. seronok pe ade adik yg sekepala. hehe

    ReplyDelete
  7. kepimpinan melalui teladan...


    apekate ko gi join adik ko lepak ngan kawan2 motor dia....tengok dia segan ke dak...

    ReplyDelete
  8. @Elyana adik kan. serabut macam mana pun tetap adik.

    @Hakimy apa la lu. aku kan baik lagi macho hahahaha tanak serabut2kan kakak aku

    @inche hlovate serabut macm mana pun. adik ttp adik. mgkin depa tak tau kita syg kat depa ni wakakka

    @Wuucin betul !!!

    @bedpet seronok tu sikit. serabut tu byk hahaha

    @Zulfikar betul tu bro. dia tak segan. aku yang segan nt bro hahahaha

    ReplyDelete
  9. bagus betul...jd abg yg baik ni even aran serabut..hehehe

    ReplyDelete
  10. @Azwa Azee hahahha terharu seketika ;p

    ReplyDelete
  11. muahaha,aku tergelak2 jep bace entry ko weyh..sedih aku..menyayat hati betul kisah seorang abg cam ko..muehehe besz pe ade adik mcm2 ragam barulah bervariasi..ahaha

    ReplyDelete
  12. anak aku yg pompuan tu pon dh jdi mcm jantan...cukup latihan dr abg2 dia

    ReplyDelete
  13. ko 2 adik pompuan.
    aku 4!
    lagi serabut!
    pantang aku buat silap sikit, memang jd contoh ler..

    ReplyDelete
  14. @Syafiqah bez tak bez sgt la. serabut tu yang tak bez!

    @khairul hahahaha sama brand

    @marina haiz sama la kita. serabut!!!

    ReplyDelete
  15. haha. kelakar lah. adik2 kita sama je. banyak songeh. adik perempuan hanis nak jadi askar besar nnt. so bayangkan ah dia kasar macam mane. hadoi.

    ReplyDelete
  16. @Hanis : askar?? hahaha serabut2 !!!

    ReplyDelete
  17. sempoi habes dah adik ang..hahah...mampuih nak kawai..

    ReplyDelete
  18. @kodok : agak la. silap2 aku nak sumpah ja depa tu jadi kodok macam hang hahaha

    ReplyDelete

Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...