Wednesday, January 26, 2011

CLEOPATRA STRATAN

Tadi semasa aku berblogwalking aku ada terjumpa satu entry pasal kanak-kanak ajaib di blog kindofsoul.... info tentang seorang budak perempuan yang bernama Clepatra Stratan menarik perhatian aku sebab aku macam pernah dengar je nama ni dulu.. apa lagi search kat google dan wikipedia la....hehehehe




Budak Perempuan ni rupa-rupanya penyanyi..... Umur 3 tahun jagung dah jadi penyanyi... hebat pulak tu... dia jugak sebagai pencatat sejarah dalam industri muzik sebagai seorang penyanyi termuda yang berjaya...Cleopatra Stratan yang dilahirkan pada tanggal 6, Oktober, 2002 telah mengeluarkan album pertama yang bertajuk La vârsta de trei ani (pada usia 3 tahun)... Penyanyi muda kelahiran Chisinau, Moldova ini jugak merupakan pemegang rekod artis termuda yang paling lama perfomed live di hadapan ribuan penonton iaitu selama 2 jam. Selain itu, dia jugak la artis termuda yang mendapat bayaran tertinggi dan pernah mendapat MTV award sebab penyanyi termuda yang mendapat 1st hit dalam Romanian Singles Chart.


Sejarah pembabitan Cleopatra Stratan dalam industri muzik adalah bapak Si Cleopatra (Pavel Stratan) pergi buat recording dalam sebuah studio.... bapak dia bawa dia pergi sekali time buat recording tu... si Cleopatra ni dengan selamber amik mic dan nyanyi bersama dengan bapaknya, keadaan itu membuat semua orang terpegun dan akhirnya diaorang sebulat suara nak buat recording dengan si Cleopatra ni....Lagu paling hit dia yang bertajuk Ghita sudah pun di'translate' kepada bahasa Spanish dan English...aku dok layan je lagu dia ni walaupun aku tak paham apa maksudnya hahahaha...agak best jugak lagu dia...jom layan~

Cleopatra Stratan-Ghita



credit to kindofsoul


8 comments:

  1. penah dgr suara budak ni...mmg sedap didengar..hihi

    ReplyDelete
  2. MEMANG...BANYAK LAGU DIA YANG BEST...DAH TU COMEL LAKS..SEBAB TU MASUK DALAM SENARAI YANG AKU BUAT?? NICE

    ReplyDelete
  3. Salam

    Hehehe nak jugak menhayati lagu dia nie tapi komputer saya tak ada sound lak hahahah.. mcm mane nak dengar..

    ReplyDelete
  4. budak ni memang kawaii~
    suka dengar lagu dia,kih3~

    ReplyDelete
  5. tq 4 da coment...

    Normal---alamak beli la speaker sonicgear satu hahahha

    ~ ナフィルザ ~ ---- aran suka dengar jugak tapi xpaham sepatah haram hahahhaa

    ReplyDelete
  6. serabut: bukan tak nak beli compny tak mau beli huhuhu ..

    ReplyDelete

Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...