Wednesday, December 22, 2010

TRAGEDI SIMPANG PULAI CAMERON HIGHLANDS-AKU RESPECT DENGAN POLIS NI

Rasanya ramai yang sudah tahu pasal kemalangan yang berlaku di Simpang Pulai, Cameron Highlands pada 20.12.2010 lalu. Malas aku nak buat entry pasal kemalangan yang mengorbankan 28 nyawa itu lagi. Sesiapa yang tak tahu lagi search je la kat Google melambak link yang akan keluar nanti. Dekat Youtube pun ada aku dah try seacrh tadi.

Aku nak post berkaitan dengan satu gambar tragedi di Simpang Pulai yang aku jumpa di surat khabar Kosmo sebentar tadi,Kosmo keluaran 21 Desember 2010,mukasurat last sekali kalau korang ada beli.Ini gambar tersebut


(Gambar ini aku print screen dari Kosmo menggunakan Hp Nokia 5800 Express Music membe aku hehehehe)

Apa yang aku nampak dari gambar ini adalah seorang anggota polis sedang mengangkat orang yang cedera sambil tersenyum gheee~~Aku jugak ada tanya pendapat beberapa membe aku pasal gambar ni. Membe-membe aku semua cakap polis ni macam senyum, macam sedang happy je, tak tahu la pulak kalau dia sedih muka reaksi macam ni kan?

Aku serius respect polis ni, boleh senyum dengan keadaan yang agak meloyarkan bagi orang normal. Siapa tak loyar aku 'saluttt'..dengan keadaan mayat putus-putus, kesan darah di merata-rata. Beliau boleh tersenyum indah sambil menjalankan tugas. Respect tak anda??

Ada membe aku cakap dia dah biasa kot berdepan dengan mayat hari-hari...hmm~logik jugak kan? dah biasa dah kot. Tak tahu la kalau saudara-mara dia yang terlibat dengan kemalangan macam tu dia boleh tersenyum indah lagi tak?

4 comments:

  1. kalo akak memang penakut, mayat pon takut..;p

    ReplyDelete
  2. hahahahaa..aku ingat salute btol! rupanya perli! haha.

    ReplyDelete
  3. kalau aku tafsir apa yg dia cakap dalam tu .
    "eh depan tu ada tangan orang lagi ...hehe "

    ReplyDelete

Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...