Monday, March 7, 2011

9 CARA LELAKI KENCING

Kali ini mari mengenali 9 cara lelaki kencing pulak. Kepada golongan lelaki skill manakah anda selalu guna? lol Ingat senang ke jadi lelaki kan? kepakaran control "itu" sangat penting bila masa kencing, Kepakaran itu jugak la yang menunjukkan anda dah layak kahwin ke belum hahaha Cerita serius ni, orang tua-tua selalu cakap " Kencing pun tak betul lagi nak kahwin ?" Cara kencing jugak boleh menunjukkan tahap kematangan seseorang lelaki ok..wtf !!!



via damnlol

10 comments:

  1. ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_---\_l__l---[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)--o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    " Antara kau dan aku
    Blog ini sebagai pengantara”
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    thanks respon baik kamu kat blog aku... salam persahabatan dari ku untuk kamuuuu

    TIDAK diharamkan seseorang kencing berdiri, terutamanya apabila adanya keperluan. Namun begitu kencing secara duduk itu adalah sunat kerana itulah kebiasaan yang dilakukan oleh Nabi S.A.W. berdasarkan hadith daripada ‘Aisyah R.A.:
    مَنْ حَدّثَكُمْ أنَّ النَّبِيَّ صَلى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يَبُوْلُ قَائِمًا فَلَا تُصَدِّقُوْهُ ، مَا كَانَ يَبُوْلُ إلَّا قَاعِداً
    Maksudnya: “Sesiapa yang menceritakan kepada kamu yang Nabi S.A.W. pernah kencing berdiri, maka janganlah kamu mempercayainya, tidaklah baginda kencing melainkan dengan duduk.” (HR al-Tirmizi, dan beliau berkata: “Hadith ini adalah yang paling sahih di dalam bab ini.” Hadith ini juga di sahihkan oleh al-Albani di dalam sahih Sunan al-Tirmizi)

    Lajnah Daimah 5/88 (Badan Tetap Fatwa Arab Saudi) apabila ditanya tentang hukum kencing berdiri, mereka menyatakan keharusannya sambil menegaskan sunatnya kencing secara duduk dengan berdalilkan hadith di atas. Seterusnya mereka menyebut:

    “Ini disebabkan (kencing secara duduk itu) ianya lebih terlindung dan lebih terpelihara daripada terkena percikan kencingnya. Telah diriwayatkan hadith tentang keringanan kencing secara berdiri dengan syarat selamat daripada terkena percikan kencing pada pakaian dan badan, dan selamat dari terdedah aurat. Al-Bukhari dan Muslim meriwayatkan daripada Huzaifah R.A. daripada Nabi S.A.W.:
    أنَّهُ أَتَى سُبَاطَةَ قَوْمٍ فَبَالَ قَائِماً

    Maksudnya: “Adalah baginda (S.A.W.) mendatangi kebun milik satu kaum, lalu baginda kencing secara berdiri.”

    Hadith ini dengan ucapan ‘Aisyah di atas tidak saling menafikan antara keduanya, ini kerana dari dua hadith di atas dapat difahami Nabi S.A.W. kencing berdiri disebabkan tenpat tersebut tidak memungkinkan baginda duduk atau boleh juga difahami hadith daripada Huzaifah itu menjelaskan kepada orang ramai yang kencing berdiri itu bukanlah suatu perbuatan yang haram. Di samping itu hadith Huzaifah juga tidak menafikan yang asal hukum kencing adalah seperti yang dinyatakan oleh ‘Aisyah R.’anha yang Nabi S.A.W. kebiasaannya kencing secara duduk, dan kencing secara duduk itu adalah Sunnah Nabi S.A.W. yang bukan wajib yang menjadikan haram jika kita tidak melakukannya.”

    ReplyDelete
  2. yg penting owg tak tau kan? :P

    ReplyDelete
  3. yg penting owg tak tau kan? :P

    ReplyDelete
  4. afzainizam punye komen boleh buat lagi satu entri...hahaha~ nice info, thanks

    ReplyDelete
  5. haha "like" XIX Dragunov . boleh buat entri lain .

    orang tua2 ada cakap , kencing duduk .

    ReplyDelete
  6. Tq for da info :)...
    tp kan aran bukan Malay la..hehehe Im Siam...My religion is Buddha..

    tp apa2 pun tq sudi komen..salam 1 Malaysia

    ReplyDelete
  7. heheh aran kena ceramah la pagi2 :P

    ReplyDelete
  8. haha, lawaknya.
    akuserabut dalam kategori apa? kah kah kah~

    ReplyDelete
  9. akuserabut normal ja on target :)

    ReplyDelete

Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...