Thursday, May 19, 2011

SINGGGAH-SINGGAH ?

Dulu start buat blog aku tak tau pun apa itu blogwalking. bertapa newbienya aku dalam dunia blog dulu. lepas membe aku Hakimy kepala besaq dengan Ayapan bagitau baru aku tau. depa kata buat blogwaling dapat naikkan page view la. tambah follower la. boleh kenal-kenal kan blog kita kat orang lain. wow banyak kebaikan yang dapat noh kalau buat blogwalking !

Lepas tu tudia aku pun punya la semangat nak berwalking-walking ni. buka blog orang lain taip kat shoutbox dia :

  • hi
  • singgah
  • selamat pagi
  • monink
  • selamat malam
  • akuserabut datang singgah la

Bermacam-macam aku taip kat shoutbox blog orang lain. tapi isi blog dia aku haram tak baca pun. cuma nak blogwalking ja. kadang-kadang aku terpikir jugagk. macam tak ikhlas ja hahaha tapi serius taik aku rasa tak ikhlas. korang rasa ikhlas tak. buka blog orang. taip hi. pastu belah. Macam aku rasa sekarang ni. orang yang komen entry merapu aku dengan orang taip kat shoutbox aku. aku lagi suka atau terharu kalau ada orang komen entry merapu aku. mesti la. kita taip panjang-panjang kekadang ada orang sudi komen. bermaksud ada orang baca la apa yang kita nak sampaikan.

Taip panjang-panjang kalau ada satu komen pun aku dah rasa cukup siok dah. dah rasa ada keinginan nak menulis lagi nanti. sekarang cara aku. kalau aku ada kelapangan la kan. aku akan pergi blog yang komen entry aku balik. dan baca entry dan komen pulak pandangan aku. daripada kita cuma follow kosong ja. betul tak? ada tiga menda yang kita selalu buat kat blog orang lain untuk tinggal link blog kita selalunya.

  1. Taip kat shoutbox
  2. Komen entry
  3. Follow
Daripada ketiga-tiga ni. bagi aku la kan. aku akan ke blog yang dia komen entry aku dulu. baru aku singgah blog yang taip kat shoutbox aku dan follow Blogserabut. bukan aku tak suka orang follow aku. aku cukup berterima kasih. kepada yang sudi follow kalau boleh nak jumpa cium tangan muahahaha wth ! aku melawak ja. thank you yang sudi follow ! tapi tak tau la. ini la style Akuserabut akan ke blog yang komen entry aku dulu baru ke yang follow aku atau taip kat shoutbox aku.

Dulu aku ingat nak buang ja shoutbox Blogserabut ni. tapi pikir balik. susah pulak kalau nak sembang-sembang dengan membe-membe Blogserabut. tu yang aku tinggal ja shoutbox aku kat atas tu. kat bawah header tu. kena click baru jumpa shoutbox. baru nampak keseriusan korang singgah Blogserabut lol. semua ini cuma pendapat aku dan apa yang aku rasa. jangan la dok kecik-kecik hati apa yang aku tulis noh. peace !

12 comments:

  1. yes akhirnya menjadi org pertama mengKOMEN akuserabut...haha....balik pada topik...ehmm....kan...kan...adessss...mls nak cr shoutbox...tu dtg kumen.... =)

    ReplyDelete
  2. @KODOKECIK hahaha dem =='

    @Wuucin nak kaki? hahaha

    ReplyDelete
  3. sy jnis bce entri punye org..hik2 sonok sbnrnye bce entri nie..

    ReplyDelete
  4. @KODOK dem lagik !!!! kakaka

    @ Pure Lilly aran tgk kelapangan jugak :)

    ReplyDelete
  5. baca lagi seronok.kecualilah aku xtau sgt nak komen..dan semua benda dah org lain komen aku akan cari sotbox dan ckap.. "pukoi".

    apa motip pun aku taktaw. haha

    ReplyDelete
  6. same!! saya pun lgi prefer org yg komen dkat blog saya.:) Nice blog btw

    ReplyDelete
  7. a'ah la baru terpikir..tapi setakat ni sya ikhlas bila follow blog orng. baca entry tapi kdg2 takda idea nak komen hihi

    ReplyDelete
  8. ni saja pandangan aran =) tq sudi komen

    ReplyDelete

Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...