Monday, May 16, 2011

CELCOM YANG SERABUT

Pagi-pagi buta ni aku nak bercerita pasal satu kejadian yang berlaku ke atas adik aku yang ada kaitannya dengan CELCOM ! hampir setengah tahun yang lalu ada pekerja CELCOM menawarkan pakej broadband kepada adik aku dan adik aku telah melanggan pakej broandband tersebut. ciri-ciri pakej tersebut :

  • RM 68 sebulan
  • kontrak selama 2 tahun
  • modem diberikan
Ceritanya. cawangan CELCOM Seberang Perai, Penang yang buat promosi tu. janji-janji taik kucing pekerja atau orang yang buat sale itu adalah diaorang akan hantar sendiri broandband itu ke rumah pembeli. Kesilapan adik aku pula adalah percaya bulat-bulat bahawa broandband itu akan dihantar ke rumah.

Tapi sampai sekarang broandband tak dihantar. Bil sudah dicaj pada setiap bulan selepas adik aku melanggan pakej broandband tersebut. sampai sekarang bil sudah mencecah RM 353.95. modem broandband belum dapat. bil dah sampai 300++ . watdahell CELCOM?

Tapi bukan Salah Bapak CELCOM. salah anak-anak cawangan CELCOM yang buat kerja tak betul. kerja nak caj orang ! Lu jaga CELCOM Seberang Perai. aku akan komplen pasal Lu ! tapi yang aku hairannya. CELCOM tak ada ke bahagian yang check data pengguna. kalau orang tak pakai pun. macam mana boleh start caj dah bulan-bulan. watdaneraka again ! money come first, customer later la kot misi dan visi CELCOM seberang Perai ni.

Surat yang sampai kat rumah aku pulak sekarang ni. dengar khabarnya CELCOM telah menggaji syarikat MAHA PARTNERS & CO untuk menuntut hutang daripada penghutang-penghutang CELCOM kononnya. wahh siap nak kena pergi mahkamah kalau tak bayar. macam mana nak bayar kalau tak pakai bro? Lu nak wa bayar jugak, Lu memang Langsi laa. korang kalau kena macam ni pun jangan bayar. buat apa nak bayar kalau tak pakai ! naik la mahkamah mana pun. tak dak mahkamah bangang yang suruh korang bayar punya la.

Satu menda aku nak bagitau kat sini. korang jangan senang-senang nak bagi IC fotostat kepada sesiapa. nanti tak pasal-pasal ada bil sampai ke rumah. sekarang ni macam-macam. orang nak cari income lebih. apa pun diaorang boleh buat. dengan adanya IC fotostat diaorang boleh buat line postpaid, kredit kad dan macam-macam benda yang boleh menjahanamkan orang lain. IC orang yang dah meninggal pun ada orang buat line postpaid telifon tau !

Aku sekarang ni memang tahap bengang amat dengan CELCOM ni. mampuih p la Nuffnang ada CELCOM ka. kalau kita tak komen macam mana depa nak improve betul tak. aku dan call dah customer service dia dulu. report pasal menda ni. diaorang cakap nanti diaorang nak check dulu. lepas tu call aku balik. sampai sekarang apa pun tak dak. bil pulak semakin meningkat tiap bulan. nak caj sampai bila bil satu bulan RM 68? sampai kiamat? fakoff !

Check la betul-betul CELCOM oii. nanti kalau orang kata service ampa macam taik, ampa marah ! kalau tak nak. buat kerja mesti mau jujur. ingat wa tak tau ka satu line postpaid lu berjaya tangkap customer. komisyen RM 50 saleman lu dapat. wa pun pernah kerja buat sale untuk lu maa dulu.jangan pikiaq duit komisyen ja. pikiaq hati dan perasaan orang lain sama maa. jangan kasi wa serabut !!!


memang in your hand! bil yang sampai. apa pun tak buat. tak pasal-pasal kena caj tiga ratus lebih !

16 comments:

  1. Selamat gua tak pakai broandband. Gua pakai broadband je. Keh keh keh.

    ReplyDelete
  2. edited hahahha typo la dear muah2 kakaa

    ReplyDelete
  3. aran,
    kutuk celcom boleh masuk ISA. haha

    ReplyDelete
  4. wei aku tak men buntot pun kakakkaa

    ReplyDelete
  5. kol lagi weh sampai diorang lesu. benda2 ni bukan boleh buat main. kang kat mahkamah diorang tanya apsal xkacau bilaukan celcom kalau betul broadband korang xdapat.

    ReplyDelete
  6. Dorang ni bab ngecas duit laaaju! T___T

    Dh kene charge sampai 300++?? Patutnya limit sebelum rm300 dorang dah potong if xbaya 3bulan!

    Merepek je celcom ni!

    ReplyDelete
  7. janji lain buat lain..langsi dgn ako..kiter bakor je deme-deme tu....hahhahahaa

    ReplyDelete
  8. @marina memang nak col bg serabut la ni !

    @Dilakochan tu la pasal. pasal dok caj lg kalau orang tak bayar. sampai bila nak caj !!! grrrr

    @KODOKECIK™ mmg kalau boleh nak mintak tolong ang p bakor la ni !

    ReplyDelete
  9. hahaha.. aku dah serik ngan celcom... aku dah tak pakai apa2 benda celcom dah... Fcuk betul..

    ReplyDelete
  10. haha..mxs pn same je, aritu wt hal..call org len, tp xdgr bunyik, tawu2 ilang 0.09 sen..WTF tol la skng org crk mkn cmtu!

    ReplyDelete
  11. btw, ak still top commentor kt blog ko? haha..caghe x?

    ReplyDelete
  12. @hakimy hmm tak tau nak cakap la kimy oii

    @de_natalie money first.. customer belakang kira. wth!!!

    ReplyDelete
  13. @de_natalie caghe2 hahahhaa tq2

    ReplyDelete
  14. haha!
    senasib ngan aku. dtg surat pengutip bil yg ckp klu xbyr kes bwk g mahkamah.
    aku ade 3 account celcom yg di reg atas no ic aku... total sume bil rm1500++. ntah sape pnye keje ntah.
    then xpasal2 aku kne pegi report polis 2 kali, buat pengakuan sumpah dgn peguam bagai sume, buat fraud complaint utk dorg siasat...

    last2 celcom call, ckp sume no tuh di daftar atas DiGi sebelum no tuh change line to Celcom, pegi DiGi centre, dorg cakap xde rekod langsung aku dgn dorg... WTF!

    last2 aku malas nk settle dah,
    kang celcom suh aku pegi maxis plak kang.

    Celcom mmg saje nk carik untung!

    ReplyDelete
  15. serius taik !!! bengang gak kekadang.. adik aran pya tak settle lg ni !!!

    wth la CELCOM ni..nak buat entry lagi la nanti pasal CELCOM !!!

    ReplyDelete
  16. Kau bayar x? aku pun kena jugak.. RM150.. PADAHAL AKU DAH TERMINATE LINE TU

    ReplyDelete

Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...